جواب تمرین علوم نهم|درس اول:مواد و نقش آن ها در زندگی|جمع آوری اطلاعات و گفت و گو کنید صفحه 12

جمع آوری اطلاعات صفحه 12

با مراجعه به منابع معتبر دربارهٔ کاربرد انواع پلاستیک، ویژگی ها، میزان تولید سالیانه و نشانهٔ بازگردانی آنها اطلاعاتی را جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.

پلاستیک ها به طور عمده به دو دسته تقسیم می شوند:

ترموپلاست ها {پلاستیک های گرما نرم} یعنی پلاستیک هایی که در اثر حرارت نرم شده و در اثر از دست دادن حرارت سخت می شود؛ مثل: نایلون.

 ترموست ها {پلاستیک های گرما سخت} منظور پلاستیک هایی که برای اولین بار در اثر حرارت شکل پودری آنها به قطعه ای یک پارچه تبدیل می شود. اما این قطعه دیگر هرگز توسط گرما ذوب نخواهد شد؛ مانند: ملامین، باکالیت.

سالانه حدود 300 میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می شود و می توان گفت زمین گرفتار اپیدمی پلاستیک شده است.  ما هرگز نمی توانیم از شر پلاستیک ها خلاص شویم و هرجا که نگاه می کنیم به هرحال از  پلاستیک به نحوی استفاده شده است از بدنه  یخچال گرفته است تا  زیورآلات.

مواد پلاستیکی ساخته شده رویشان علامت هایی وجود دارد که نشان می دهد کدام یک برای بازیافت مناسب است و کدام یک نیست. به عنوان مثال بطری های آب ، نوشابه و ظروف یکبار مصرف  علامت PETE (پلاستیک کد 1) را دارند که نشانه معمول ترین و قابل بازیافت ترین پلاستیک موجود است.

 

گفت و گو کنید صفحه 12

با توجه به آنچه در این فصل دربارهٔ مواد محیط زندگی خود آموخته اید دربارهٔ نقش مواد در زندگی و مسئولیت هر یک از انسان ها در قبال آنها، گفت وگو کنید.

عملاً تمام زندگی انسان ها وابسته به مواد است و هیچ جوره نمی توان بدون آن ها دوام آورد.

از آبی که می نوشیم تا هوایی که تنفس می کنیم و غذایی که می خوریم همه و همه از موادی به وجود آمده که سرمنشا آن ها طبیعت بوده است. چه مواد مصنوعی مثل گل های مصنوعی و چه مواد طبیعی مثل سبزیجات همه از طبیعت به وجود امده اند.

در صورت استفاده نابجا ، غیر صحیح و افراطی از مواد در نهایت با اتمام ذخایر روبه رو می شویم. پس ما در برابر این ها مسئولیم :

  • عدم استفادۀ بیهوده از مواد
  • آلوده نکردن محیط زیست و طبیعت با  زباله و …
  • استفاده درست از آن ها

حتما ببینید

جواب تمرین کتاب کار انگلیسی نهم | درس دوم:Travel

حل تمرین کتاب کار انگلیسی نهم | درس دوم:Travel 1-گزینه صحیح را انتخاب کنید. (جواب …

error: Content is protected !!