جواب تمرین مطالعات اجتماعی هشتم/ درس هفتم: ارتباط و رسانه/فعالیت صفحه 39

مطالعات اجتماعی هشتم: فعالیت صفحه 39

2- الف) متن سیر تحول رسانه‌ها را بخوانید و چهار تحول مهم در ارتباطات را به ترتیب و مختصر، بیان کنید.

  1. اختراع ماشین چاپ در قرن پازدهم میلادی توسط گوتنبرگ آلمانی
  2. استفاده از الکتریسیته و اختراع تلگراف در سال 1842 میلادی توسط مورس و اختراع تلفن توسط گراهام بل در سال 1876 میلادی
  3. به وجود آمدن ارتباطات بی سیم و اختراع رادیو در سال 1835 میلادی توسط مارکنی ایتالیایی
  4. اختراع سینما و تلویزیون و به راه افتادن شبکه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی و  ماهواره‌ای

ب) دو وسیله مهم که به انقلاب در فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک کردند، چه بود؟

ماهواره‌ها حجم زیادی از اطلاعات را بدون این که به سیم نیاز داشته باشند از جایی به جای دیگر کره زمین ارسال می‌کند و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه اینترنت و شبکه‌های همراه را فراهم می‌کند. یکی دیگر از وسیله‌های مهم رایانه است که حجم وسیعی از اطلاعات را می‌تواند ذخیره کند.

3- مجسم کنید هیچ یک از رسانه‌های امروزی مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، تلفن و… نبودند. سپس فکر کنید که در این صورت چه مزایا و فواید و یا چه مشکلات و کمبودهایی وجود می‌داشت؟ نظر خود را در کلاس به بحث بگذارید.

اگر اینترنت نبود بسیاری از کارها که امروزه به وسیله اینترنت انجام می‌شوند نبودند و علم به این اندازه پیشرفت نمی‌کرد ولی از طرفی وجود اینترنت و تلفن همراه صمیمیت را از کانون خانواده حذف و گوشه نشینی را در خانواده‌ها جایگزین کرده است. 

4- آیا تاکنون از پست الکترونیک (ایمیل) استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما، آری است، برای بقیه هم کلاسی‌هایتان چگونگی کار را توضیح دهید و آن را با پست معمولی مقایسه کنید.

دو سرویس دهنده اصلی ایمیل شرکت‌های یاهو و جیمیل هستند که با ساختن یک حساب کاربری و دریافت یک آدرس ایمیل اختصاصی می‌توان برای کسانی که همچون ما آدرس ایمیل اختصاصی خود را دارند پیام‌های متنی و تصویری و صوتی فرستاد و بسیار سریع جواب را از طرف مقابل دریافت کرد. در پست معمولی سرعت به این اندازه بالا نیست اما می‌توان اشیایی را با آن به دیگران فرستاد. در کل سرعت و سهولت در ایمیل بیش‌تر از پست معمولی است.

حتما ببینید

جواب تمرین زبان انگلیسی هشتم/ صفحه 2

error: Content is protected !!