جواب تمرین نگارش پنجم|درس نهم:نام آوران دیروز،امروز،فردا|صفحه 51

صفحه 51و52

یکی از موضوع های زیر را انتخاب کنید و با استفاده از«روش مقایسه»،سه بند درباره ی آن بنویسید.

موضوع:نوع بازی های کودکان در روزگار گذشته و امروز

با گذشت به دلایل فرهنگی،تاریخی و یا به علت پیشرفت علم و تکنولوژی اغلب موارد دچار تغییر می شوند و نمی توانند ثابت و یک شکل بمانند.یکی از این موارد که تغییر شگرفی در آن دیده می شود بحث بازی های کودکانه است.که اصلی ترین دلیل آن را می توان همان بحث پیشرفت و علم و تکنولوژی و امکانات دانست.

بازی های کودکانه در روزگار قدیم اغلب برپایه ی بازی های گروهی بود و کمتر بچّه ای بازی فردی را به بودن در میان جمع همسالانش ترجیح می داد.در بازی های گذشته،کودکان همواره جنب و جوش و فعالیّت بدنی داشتند و همین مورد به کشف و شناخت بیشتر در آنها کمک می کرد و به نوعی سبب می شد بهتر از پس خودشان و مشکلاتشان بر بیایند.اما بیشتر بازی های امروزی به صورت انفرادی و در منازل انجام می شود. در حقیقت کودکان بازی های آنلاین  گوشی  و کامپیوتر را به بازی هایی مثل فوتبال و دوچرخه سواری ترجیح می دهند.همین عامل موجب شده کاهش فعالیّت بدنی،بروز چاقی،گوشه گیری،آسیب به چشم ها و… می شود.

با توجه به مزایای بازی های قدیمی شاید بهتر باشد خانواده ها کودکان را به سمت آن مدل بازی ها سوق دهند و شرایط لازم برای قرار گرفتن در کنار هم سن و سالان و انجام بازی های دسته جمعی را برایشان فراهم کنند. این گونه می توانیم به سمت جامعه ای شادتر و سالم تر قدم برداریم.

حتما ببینید

جواب تمرین قرآن پنجم/ درس اول/جلسه اول تمرین سوم صفحه 2

قرآن پنجم: جلسه اول تمرین سوم صفحه 2

error: Content is protected !!