جواب تمرین پیام‌های آسمان نهم/ درس پنجم: رهبری در دوران غیبت/خودت را امتحان کن و پیشنهاد صفحه 61

پیام‌های آسمان نهم: خودت را امتحان کن صفحه 61

1- چه چیزی باعث شد تا امام مهدی (ع) به دستور خداوند از نظرها غائب شود؟

اوضاع روز به روز بر امامان سخت و سخت‌تر می‌شد و امامان یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسیدند تا جایی که سه امام قبل امام مهدی (ع) ( امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری) در سنین جوانی به شهادت رسیدند. به همین دلیل خداوند آخرین امام شیعیان یعنی امام مهدی (ع) را از نظرها غایب کردند تا زمانی که جامعه شایستگی و توانایی درک حضور ایشان را داشته باشند.

2- توضیح دهید چرا مردم باید از فتوای فقها پیروی کنند؟

اسلام شناسان و فقیهان واقعی کسانی‌اند که در سخنان و راهنمایی‌هایشان، پیرو سخنان معصومان (ع) هستند و در هر مسئله‌ای نظر پیامبر اکرم و امامان را برای مردم بازگو می‌کنند. بنابراین پذیرفتن فتواهای فقیهان که برگرفته از قرآن و احادیث معصومان است، در واقع پذیرفتن سخنان امامان (ع) است و مخالفت با فتوای فقها، مخالفت با احادیث معصومان است. به همین دلیل فقیهان، نایب و جانشین امام زمان (عج) به شمار می‌روند و همانگونه که مردم در زمان امامان معصوم موظف بودند از آنان اطاعت کنند، در عصر غیبت نیز باید از جانشینان امام زمان (عج) ؛ یعنی فقیهان پیروی کنند.

3- سه مورد از ویژگی‌های امام خمینی (ره) را بیان کنید.

  • عابدی شب زنده‌دار و سیاستمداری آگاه بود.
  • مانند عادی‌ترین مردم زندگی می‌کرد.
  • در تمام سال‌های رهبری‌اش در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کرد.

 

پیام‌های آسمان نهم: پیشنهاد صفحه 61

شما می‌توانید با کمک افراد آگاه و یا مراجعه به کتاب‌هایی که درباره زندگی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نوشته شده‌اند، خاطرات یا داستان‌هایی از زندگی این مردان بزرگ را یادداشت کنید و آنها را برای دوستانتان در کلاس بخوانید. 

زمانی که امام خمینی (ره) در پاریس بود، اغلب در آن‌جا می‌دیدم که او برای پنج یا شش نوجوان دختر و پسر، جلسه‌ای ترتیب داده، با آن‌ها صحبت می‌کند و برای آماده کردن و روشن کردن آن‌ها، وقتی طولانی صرف می‌کند. گاهی من تعجب می‌کردم از این که مثلا یک مرجع بزرگ، نشسته و برای عده‌ای نوجوان، اوضاع سیاسی را تحلیل و یا اسلام را تشریح می‌کند.

 

حتما ببینید

جواب تمرین کتاب کار انگلیسی نهم | درس دوم:Travel

حل تمرین کتاب کار انگلیسی نهم | درس دوم:Travel 1-گزینه صحیح را انتخاب کنید. (جواب …

error: Content is protected !!