جواب تمرین پیام‌های آسمان هشتم/ درس اول: آفرینش شگفت انگیز/خودت را امتحان کن صفحه 15

پیام‌های آسمان هشتم: خودت را امتحان کن صفحه 15

1- از نظم شگفت انگیز جهان و مخلوقات درون آن، چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟

از این نظم و شگفتی جهان می‌توان نتیجه گرفت که آفریدگار این جهان خدایی حکیم است که هیچ کاری را بیهوده انجام نمی‌دهد و هر مخلوق در جهان بدون دلیل و بی هدف آفریده نشده‌اند.

 2- با توجه به سخن حضرت علی علیه السّلام توضیح دهید که خداوند آن‌چه در زمین است را با چه هدفی برای انسان خلق کرده است؟

خداوند تمام آنچه را که در زمین است را برای شما آفریده است تا درباره آن‌ها بیندیشید و با استفاده از آن به بهشت راه یابید و خودتان را از عذاب دوزخ برهانید.

پیام‌های آسمان هشتم: پیشنهاد صفحه 15

آنچه خواندیم بخشی از گفتار امیرمومنان حضرت علی علیه السّلام در توصیف شگفتی‌های خلقت مورچه است. شما نیز می‌توانید درباره یکی دیگر از آفریده‌های خداوند تحقیق کنید و نتیجه را در کلاس برای دوستانتان بخوانید.

ساختمان بدن «زنبور عسل» خود داستان طولانى و شگفت‌ انگيزى دارد كه در اين ميان، چشم آنها از همه عجيب‌ تر است. دانشمندان مى‌ گويند: چشم زنبور عسل از دو هزار و پانصد صفحه كوچك تشكيل شده كه با يكديگر زاويه دو تا سه درجه را تشكيل مى ‌دهد! اين چشم‌ ها قادرند هنگامى كه ابرها جلو خورشيد را گرفته‌ اند از محل آن اطلاع حاصل كنند و اين از طريق شعاع‌ هاى ماوراء بنفش است كه روى چشم آنها اثر مى‌ گذارد. زبان زنبور عسل و مشاوره آنها با يكديگر نيز از حقايق علمى است كه در سال ‌هاى اخير كشف شده است.
زنبور عسل گل‌ هاى رنگارنگ را به شكل و رنگى كه ما مى‌ بينيم، نمى‌بيند بلكه آنها را به وسيله نور ماوراء بنفش مى ‌بيند و اين نور خود بر زيبائى و جلوه گل‌ ها مى ‌افزايد و آنها را به سوى گل ‌ها جلب و جذب مى ‌نمايد.

و سخن امام صادق (ع) در توحید مفضل: اى مفضل! به زنبور عسل و تلاش او در صنعت عسل و تهيه خانه ‌هاى شش گوشه، و آنچه در زندگى او از دقائق و هوشيارى مى ‌بينى بنگر كه اگر درست دقت كنى او را موجودى عجيب و لطيف خواهى يافت… و در اين نشانه روشنى است بر اينكه صواب و حكمت فوق در صنعت عسل از آن زنبور نيست بلكه از آن كسى است كه او را چنين آفريده و در طريق مصالح انسان‌ ها تسخير فرموده است».

حتما ببینید

جواب تمرین زبان انگلیسی هشتم/ صفحه 2

error: Content is protected !!